Saturday, March 04, 2006

Stem wijs

Ook uitgekomen op de Partij voor de Toekomst of een andere splinter via Stemwijzer? Probeer eens Stemhok, voor een verrassend resultaat.

Moeten buitenlanders voortaan op straat Nederlands spreken?
  • Zeakor Niet! Oals ze ons grunnings / limbo / brabo/ tukkers / ander plaatselijk dialect neit wollen spraiken roatten se moar weer op terug noar de stad.
  • Zeker Niet. Ik volg al tijden een taalcursus Arabisch. Zo leuk om bij mijn bakker een brood in zijn eigen taal te bestellen!
  • Zeker! Ik vind al tijden dat we ons minderhedenbeleid moeten aanpassen aan historisch geslaagde voorbeelden zoals het Servië van Milosevic en het Roemenië van Ceausecu.
  • Zeker. Maar we mogen niet discrimineren. Dus iedereen moet voortaan zwijgen op straat en in de tram. Zeker 's ochtends als ik nog niet wakker ben.
  • Zeker. Al geldt het uiteraard alleen voor moslims, en niet voor buitenlanders aan wie ik wat kan verdienen, zoals zakenlui en toeristen.

Alleen het reisadvies voor Nijmegen voor de Groen-Links aanhang is misschien wat vergezocht. Oud-West profiteert ook volop van het gebrek aan ballen rond de mislukte vernieuwing van de Overtoom.


No comments: