Sunday, May 21, 2006

Groene rups

Vlak voordat ik de wasmachine aanzette, liep ik het vuile wasgoed nog even na. Ik vouwde een handdoek open waarbij een groene rups tevoorschijn kwam. Hij had een pop gemaakt, die ik nu vernietigd had. Aan de lezer de vraag; weet u wat dit is? En belangrijker, wat geef ik hem te eten? Kool, eikenblad of brandnetels? Ook vraag ik me af of hij een nieuwe pop kan spinnen, of is hij gedoemd voor altijd rups te blijven? Bedankt, ook namens rups.

Antwoord: Ik weet niet waar de rups in de handdoek is gekropen maar het beste zou zijn om hem op die plaats weer terug te zetten . Ik hoop dat het in jullie tuin was en dat hij niet b.v. op vacantie in het buitenland in de handdoek is gekomen. Het is ook erg moeilijk om hem op naam te brengen want ik weet ook niet waar hij vandaan komt. Laat hem in elk geval vrij in de natuur met zoveel mogelijke variatie in de plantengroei misschien vind hij dan wel zijn voedselplant. Groeten van, Han Klein Schiphorst, De Vlinderstichting.

No comments: